Koncept & Idé Film- og fotoshoots Kampagneguidelines Contentspor OOH Landingpage
EMF er en non-profit organisation, der samler europæiske mejeribestyrelser for at udvikle strategier og koordinere kommunikation om mælk og mejeriprodukter. Gennem tre år drev vi deres kampagne i samarbejde med Mejeriforeningen med formålet : At fremme forbrug og tillid til økologiske oste – og samtidigt understøtte værdierne om kvalitet, bæredygtighed og gastronomisk tradition. Kampagnen støttes af EU, og koordineres af EMF i tæt samarbejde med Mejeriforeningen samt danske og europæiske partnere.
Kampagne år 1: Her fokuserede kampagnen på indsigten om, at forbrugerne gerne køber økologisk frugt, grønt og mælk. Men når det gælder ost, vælger de fleste fortsat de konventionelle.
Kampagne år 2: Kampagnens formål var at inspirere og tænke økologisk ost ind i tilberedeningen af traditionelle børnefamilie hverdagsretter.
Kampagne år 3: Kampagnens formål var at fokusere på og vise det store udbud af økologiske oste, der er på markedet. Det gjorde vi gennem konceptet "næsten for meget af det gode" og en række SoMe videoer i triviaformat, hvor målgruppen kunne få konkret og overraskende viden om de mange økologiske ostetyper.
Herofilm, år 1
OOH posters, år 1
År 2: Vi lavede en serie contentspor med bondemanden, som trak ind til lækre opskrifter med ost. Han havde sin måde at tilberede retterne på – kun med ost som ingrediens – op imod vores influencer Karen Elisabeth Gadtoft, der leverede et lidt mere sublimt alternativ
År 3: Med anker i vores etablerede hovedkarakter - bondemanden - ønskede vi at vise det store spænd i ostetyperne og skabe et magisk osteunivers.
OOH posters - AI kombineret med foto
År 3: SoMe contentspor med 12 Trivia-quiz'er om ost