OFFICER
Jeg har været med til at skabe de sidste 7 års officerskampagner. Vi har lavet rigtigt mange kampagner, men I 2024 afprøvede vi en anderledes tilgang til officerskampagnen i det appelskabende spor med konceptet "Leder du? Så leder vi efter dig". Hvor vi tidligere havde fokuseret på dilemmaer og beslutningskraft, valgte vi at gå tættere på en yngre og nytilkommen målgruppe, og baserede konceptet på at skabe identifikation med dem, der allerede udviser lederpotentiale. Måske uden selv at være klar over det. Vi lavede 3 herofilm på konceptet. Nedenfor en af dem.
Udover det appelskabende herospor havde vi også underliggende kampagnespor, der skulle øge det kvalificerede kendskab til hhv. jobbet og uddannelsen: Indtræksfilm med officerer i særlige arbejdssituationer, der ledte ind til længere og dybdegående videoartikler. Derudover indtræksfilm til vores prisvindende dokuserie i 3 sæsoner, hvor vi følger kadetter på officersuddannelsen, q&a om officersuddannelsen, involverende SoMe-quiz spor, podcast med Fuhlendorff og nativearktikler. Herunder også mindre taktiske spor som “søg nu”. Rekrutteringsmålene blev nået med kampagnen.
Herofilm 1 af 3 : "Leder du, så leder vi efter dig"


værnepligt
I værnepligten lærer man at stå på egne ben og tage ansvar for sig selv og andre, samtidig med man flytter sine grænser og frigør sig fra barndomslivet og sine forældre. Med kampagnen ”Heldigvis er dine forældre ikke med” iscenesatte vi værnepligten som modpol til overbeskyttende forældre og talte ind i de unges ønske om at blive selvstændige voksne mennesker.
Før den geopolitiske sikkerhedssituation for alvor tog fart, turde Forsvaret gå ud med en humorkampagne på værnepligten. Målet var at sætte værnepligten på radaeren hos den unge målgruppe – som et alternativ til et sabbatår – og opretholde værnepligtens frivillighedsprocent på 99. Kampagnen blev rullet ud med fire hero-film til bio og sociale medier og var suppleret med et q&a-spor, content på sitet i form af værnsmatchquiz og artikler med værnepligtige fra forskellige værn. Kampagnen var med til at ramme både de unge og deres forældre, som på sidelinjen har en vejledende rolle i de valg, de unge træffer om uddannelse.
Jeg sammen med vores copywriter lavet de kreative koncepter og visuel stil. Jeg har været medansvarlig på filmproduktionen og har eksekveret kampagnen til print- og digitale medier samt lavet UX på de landingpage. Og så har jeg lavet værnepligtens payoff:
“Kort tid, der flytter dig for altid”.
4 herofilm på konceptet: "Heldigvis er dine forældre ikke med"
faglærte uddannelser
Udover at værnepligten er en basis militæruddannelse - er det også en rekrutteringsbase for Forsvaret til deres andre uddannelser. Ikke alle har akademiske interesser – og der er stort behov for mange, der har hænderne skruet godt på til både militære- og civile uddannelser: Flymekanikere, kontorelever, IT-specialister, lastvognsmekanikere, teknikere mfl. Vi udviklede kampagnekonceptet "Intet Forsvar uden faglærte", for at hæve vigtigheden at netop deres arbejde. For der er ingen kampfly der letter, eller skibe der sejler uden faglærte. Visuelt har vi vægtet netop det taktile: Værktøj, skruer, detaljer - alt det, som tiltaler målgruppen fremfor boglige fagligheder.
Vi lavede herofilm på flymekaniker, IT-specialist, lastvognsmekaniker og tekniker i Søværnet. Her flymekanikerfilmen

